Instrukcja ustawień użytkownika „Portalu Obywatelskiego Osób Niewidomych” w skrócie „POON”
Portal działa poprawnie, gdy po zalogowaniu przejdziemy tabulatorem do zakładki „panel użytkownika” i zmienimy kilka ustawień; ustawienia portalu. Za pomocą tabulatora przechodzimy do zakładki „Panel Użytkownika”. Program dźwiękowy powie „Gwiazdka panel użytkownika link grafika”. Akceptujemy wejście do tej zakładki enterem. Za pomocą tabulatora przechodzimy do zakładki „Profil”, w której interesuje nas tylko jedna zakładka o nazwie „Podpis”. Tu ustawiamy swój podpis, który będzie dołączany do naszych opinii (postów). Maksymalna liczba znaków to 255. By dotrzeć do pola edycyjnego, w którym wpiszemy treść podpisu, poruszamy się za pomocą tabulatora. Program dźwiękowy powie „Ten blok tekstu będzie dołączany do postów napisanych przez Ciebie. Maksymalna liczba znaków to 255. Edycja wpisz tekst”. Można użyć również klawiszy szybkiej nawigacji; w przypadku Jawsa będzie to skrót „insert+F5”. Po wpisaniu naszego podpisu za pomocą tabulatora przechodzimy do przycisku „Wyślij” i akceptujemy enterem. Pojawi nam się komunikat „Twój profil został zmieniony”. By przeczytać ten komunikat za pomocą programu dźwiękowego poruszamy się za pomocą strzałek góra, dół, znajdując się kursorem już na stronie. Następnie wracamy ponownie do zakładki „Panel Użytkownika”. Przechodzimy do łącza „Ustawienia ”. Zostajemy przeniesieni do zakładki „Ustawienia prywatne” Poruszamy się po tej zakładce przy pomocy tabulatora aż dotrzemy do tabeli i usłyszymy „Pole wyboru zaznaczone. Tak jeden z dwa”. Po tabeli poruszamy się za pomocą strzałek w górę lub w dół i akceptujemy kontrolki spacją. W tej zakładce wszystkie kontrolki zaznaczamy, jako „Nie”. Wyjątkiem jest „Czas letni/DST” tu zaznaczamy „Tak” gdy jest czas letni, po zmianie czasu przestawiamy na „Nie”. Na tej zakładce są jeszcze dwa pola kombi. Pierwsze to „język” tu za pomocą strzałek w polu kombi wybieramy „Polski”. W następnym czyli „strefa czasowa” wybieramy czas „środkowoeuropejski”. Kolejną zakładką w ustawieniach Portalu jest zakładka „Wysyłanie wiadomości”. Tu postępujemy podobnie jak poprzednio, czyli zaznaczamy wszystkie kontrolki na „Nie”. Ostatnią zakładką, której musimy poświęcić więcej uwagi jest zakładka którą widzimy po wejściu w ustawienia forum czyli „Przeglądanie postów”. Poruszamy się tak samo jak w poprzednich zakładkach. Gdy już dotrzemy do tabeli z kontrolkami „Tak” lub „Nie” zaznaczamy w następujący sposób: • „Pokazuj obrazki”, „Pokazuj animacje Flash”, „Wyświetlaj uśmieszki jako obraz” zaznaczamy kontrolkę „Nie”. • „Wyświetlaj podpisy”, zaznaczamy „Tak”. • „Pokazuj awatary”, zaznaczamy „Nie” Teraz z kontrolek przejdziemy do tak zwanych pól rozwijanych kombi. Ustawiamy je w ten sposób: • „Pokaż wątki z poprzednich dni”, ustawiamy „Wszystkie wątki” • „Posortuj wątki wg”, ustawiamy „Data” • „Kierunek”, ustawiamy „Rosnąco” • „Pokaż posty z poprzednich dni”, ustawiamy „Wszystkie posty” • „Posortuj posty wg”, ustawiamy „Data” • „Kierunek”, ustawiamy „Malejąco” To wszystkie ustawienia, które powinniśmy zrobić, zanim rozpoczniemy pracę z portalem „POON”. Po takich ustawieniach programy mówiące działają poprawnie.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników