Zakupy bez barier
Źródło: funduszeeuropejskie.gov.pl 31.07.2019
Dyskretny dzwonek przywołujący asystę dla osoby z niepełnosprawnością w sklepie wielkopowierzchniowym.
Na czym polega rozwiązanie
System dzwonka, który zapewnia osobie zależnej dyskretną asystę podczas wykonywania zakupów. Przeszkolony pracownik sklepu, wspiera klienta zgodnie z jego potrzebami, np. wskazuje osobom niewidomym, gdzie znajduje się dany produkt, sprawdzi skład, gramaturę, datę ważności. Osobom poruszającym się na wózkach pomoże przemieszczać się pomiędzy alejkami oraz sięgnąć po wysoko umieszczone produkty.
Proces wdrożenia programu „Zakupy bez barier”:
•ETAP 1 Podjęcie decyzji o wprowadzeniu dzwonka indywidualnie lub przy współpracy z innymi instytucjami
•ETAP 2 Umieszczenie przycisku i montaż systemu w sklepie, pozwalającego osobie niepełnosprawnej, zgłosić chęć zrobienia zakupów przy indywidualnej asyście pracownika sklepu.
•ETAP 3 Przeszkolenie personelu sklepu lub wybranych reprezentantów z zakresu obsługi klienta z niepełnosprawnością.
•ETAP 4 Ubieganie się o certyfikat dla sklepów realizujących program, jeśli została nawiązana współpraca z GOPS lub samodzielna promocja sklepu, jako miejsca przyjaznemu wszystkim klientom.
Komu służy rozwiązanie
Rozwiązanie kierowane jest do osób z niepełnosprawnościami (np. niewidzących, z dysfunkcją narządu ruchu, z niepełnosprawnością intelektualną) i do osób starszych.
Kto może zastosować rozwiązanie
•Sklepy wielkopowierzchniowe,
•Jednostki publiczne, które podejmą się koordynacji „Zakupów bez barier” na swoim terenie (Urzędy Gmin, Ośrodki Pomocy Społecznej lub inne podmioty realizujące politykę senioralną oraz na rzecz osób z niepełnosprawnościami).
Po więcej informacji zapraszamy na stronę:
www.rops.krakow.pl