Portal - Informator Obywatelski Osób Niewidomych

www.defacto.org.pl
Teraz jest Wt sty 21, 2020 21:13

Strefa czasowa: UTC




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 12, 2019 04:52 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 11, 2013 17:55
Posty: 2337
Portal Pasażera – nowa aplikacja mobilna PKP PLK
Źródło: mir.org.pl 06.09.2019

Nową aplikację mobilną z rozkładem jazdy pociągów o nazwie Portal Pasażera udostępniły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dla wszystkich użytkowników Google Play oraz Apple Store. Szybkie połączenia, wybór ulubionych stacji i tras, rzeczywisty czas jazdy pociągu to funkcje, które ułatwią podróże. Narzędzie zastąpi aplikację Rozkład Kolejowy. Nowa wersja jest bardziej szczegółowa i dostosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Narzędzie jest też spójne z układem graficznym wersji internetowej portalu.
Podróżni otrzymali więcej możliwości w planowaniu podróży koleją. Dzięki aplikacji Portal Pasażera można ustalić podróż według własnych kryteriów m.in. daty, godziny, przewoźnika, czasu na przesiadkę. Aplikacja poinformuje również o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami, a także zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami, np. przedział biznesowy, wagon barowy czy przewóz rowerów. Pasażerowie mają również możliwość podglądu trasy pociągu w czasie rzeczywistym. Każdy użytkownik może śledzić aktualne położenie pociągu i ewentualne zmiany w podróży.

Szczegóły podróży w komórce

Wybraną relację pociągu można rozwinąć i sprawdzić czas przyjazdu do poszczególnych stacji na trasie. Dostępna jest opcja wygodnego planowania powrotu. Użytkownik może także zapisywać ulubione trasy oraz stacje, z których często korzysta lub skonfigurować „szybkie połączenia”, które będą stale widoczne na ekranie wyszukiwarki.
Dzięki współpracy z niektórymi przewoźnikami, użytkownik może skorzystać z opcji Kup bilet, która w formie przekierowania do ich systemów sprzedażowych ułatwia zakup biletów drogą elektroniczną.
Aplikacja została zaprojektowana dla najszerszej grupy użytkowników – niezależnie od używanej technologii czy ograniczeń użytkownika. Twórcy dołożyli starań, aby działała możliwie dobrze w połączeniu z technologią VoiceOver na platformie iOS i TalkBack na platformie Android. Na życzenie testujących użytkowników dodano możliwość powiększania czcionki. Takie rozwiązanie jest przydatne dla osób słabowidzących lub przy słabym oświetleniu.
Aplikacja działa na systemach operacyjnych: Android oraz iOS i można ją bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obecną wersję Portalu Pasażera testowo udostępniły już w marcu 2019 r. Przez kilka miesięcy zbierano i wykorzystano uwagi użytkowników.
Aplikacja Portal Pasażera jest wizualnie zbliżona do strony www, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. udostępniły podróżnym w marcu 2018 r. Podobieństwo aplikacji mobilnej oraz strony www ułatwi planowanie podróży pociągiem osobom wymiennie korzystającym z obu narzędzi.

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 12, 2019 04:52 


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Tłumaczenie phpBB3.PL